Ich würde vorschlagen, wir stürzen uns auf die momentan modernste Open
Source Engine die auf dem Markt ist. Hier stelle ich sie Euch vor. Ich
habe den Text von Radon Labs übernommen. Was für Radon gut ist kann für
uns sicherlich auch gut sein.
Datenblatt:
Nebula - Realtime
3D Technology
Nebula is the central
game and production technology used in all Radon titles, independent of
genres or project size. Developed by Radon
Labs( übrigens
Entwickler von Drakensang) Nebula is a leading Open Source 3D game and
visualisation engine
used by dozens of companies worldwide.
Game
framework Mangalore
R.A.S.C.A.L.L.I.
About Rascalli
Rascalli is a research project initiated by the Austrian
Research
Institute for Artificial Intelligence (OFAI) in Vienna and
funded by the
European Union. Led by OFAI, a consortium of
international partners
works on the development of Responsive
Artificial Situated Cognitive
Agents Living and Learning on the
Internet (R.A.S.C.A.L.L.I.).
Radon
Labs and the Nebula Client
Radon
Labs' contribution to Rascalli consists of the so-called "Nebula
Client"
(NC), a stand-alone Windows application which serves two
purposes:
Usage
The NC
features a scene rendered in 3D real-time which shows the Agent –
or Rascallo, a male or female Agent – sitting in a chair. The user can
input
questions and comments as text. These are then sent to the OFAI
Platform.
This request is processed and a file in Behaviour Markup
Language
(BML) is sent back to the Client with instructions which
animations
to play in which order, e.g. point gestures or a gaze. This
takes
care of the animation of the Agent. Another request is sent to the
MaryServer which answers with a Wave file consisting of synthesized
speech
and timing information telling the Client how long to play Wave.
The Agent’s answer consists of text output accompanied by speech
and
animation to give the user a lively impression as if he is
engaged in a
conversation. The Agent may either give an answer which
contains the
information the user requested or refer to a weblink
(URL) which
contains further information. This could be any source
on the WWW to
contain such information like Wikipedia, IMDB or NNDB.
By clicking on
the link the user is taken to the respective
website.
Two buttons in the user interface allow the user
to give the Agent
positive or negative feedback to praise and
reprimand him respectively.
This is used to train the Agent and make
him remember which of his
answers were helpful to the user. A
profile of the Agent is stored on
the OFAI platform server so the
Agents information is stored after the
user logs out.
The use of Nebula
Rascalli benefited Radon Labs' game development as it provided some
valuable testing grounds for the use of the Nebula Engine. Some of
the
use cases were:
"Rascalli" gilt es allerdings noch abzuklären ob es sich hierbei auch um
Open Source handelt und wir eine freie Lizenz bekommen. Sollte dies
nicht der Fall sein müssen wir uns um passenden Ersatz umsehen. Dies
würde ich allerdings Euch Fachmännern überlassen. mein Bereich ist wie
schon erwähnt eher der Grafische. Gruss Andy
Hier gleich noch
die LINKS zu den Anbietern:
RASCALLI hier
klicken
NEBULA hier klicken
Anbei möchte ich noch
einmal die Radon Labs zitieren. Fogender Text sollte uns als Motivation
dienlich sein. Auch Radon hat so begonnen wie wir es vorhaben.
Passion For Games
Radon Labs
was founded by game enthusiasts. To the founders Passion
For
Games was not just an empty formula, it was part of our life.
Everyone
at Radon Labs share this same Passion For Games with our
founders. Be it on PC or console, NDS or XBox360, online or offline,
adventure,
shooter or RTS - or as LARP, pen 'n' paper, trading cards or
board
games - Passion For Games is an important aspect for all of
us - in our work and our private lives.
Noch ein Link hier :
Weitere
Anmerkung zur 3D Bearbeitung
Tja und schon sind wir beim Thema "Irrlicht Engine" Irrlicht wäre die alternative zu Nebula. Sie ist auch open source und bietet sehr gute Möglichkeiten und Technik, eine gute Comunity und viele gute Tools und Tutorials. Das ganze Drum Herum ist viel offener und auch freundlicher gestaltet als es bei Nebula der Fall ist. was mich bei Nebula 3 wirklich ärgert ist die Tatsache, dass die Programmierer und Code writer so von sich und Ihrer Leistung eingenommen sind, dass Sie sogar so arogant sind und es noch nicht mal mehr auf die Reihe bekommen eine richtige Download.EXE Datei für die komplette Engine an zu bieten. Hier muss man sich in mühseeliger Arbeit alle Codes und alles Zubehör selbst raus suchen und ich kann Euch sagen, als jemand der mit einer Game Engine wenig am Hut hat weil er in anderen Bereichen des Game Design zuhause ist..tut man sich extrem schwer überhaupt eine funktionierende Engine gedownloadet zu bekommen, weil man gar nicht versteht was man nun überhaupt zu machen hat. Das ist echt richtig SCH...!!! Die Engine kann noch so gut sein aber was soll das? das ist echt sehr ärgerlich.
Bei Irrlicht hingegen alles schön zu einem Download verpackt mit Engine Tutorials und verschiedenen Tools. So gehört sich das.
Ich lade mir jetzt die Irrlicht Engine herunter und werde mich mit Ihr vertraut machen, zumal man Nebula Codes auch inj der Irrlicht Engine verarbeiten kann und die Engines kompatiebel sind..genial.
Zu diesem Thema fallen
mir auf einen Schlag zwei äusserst gute Programme ein.
-Blender
-Autodesk
3ds Max
Beide Programme sind sehr gut und relativ einfach in
der Bedienung. Mit beiden werden sehr schöne Resultate erreicht.
Was
mir im Moment Kopfzerbrechen bereitet ist die Tatsache, dass 3ds Max ein
kostenpfligtiges Programm ist und es somit ausscheiden wird. Bitte sagt
es mir wenn ich mich teusche. Falls es aber so ist wäre Blender
sicherlich die Beste Alternative.Irrlicht ENGINE bitte klicken
Source Engine die auf dem Markt ist. Hier stelle ich sie Euch vor. Ich
habe den Text von Radon Labs übernommen. Was für Radon gut ist kann für
uns sicherlich auch gut sein.
Datenblatt:
Nebula - Realtime
3D Technology
Nebula is the central
game and production technology used in all Radon titles, independent of
genres or project size. Developed by Radon
Labs( übrigens
Entwickler von Drakensang) Nebula is a leading Open Source 3D game and
visualisation engine
used by dozens of companies worldwide.
- A well-tried and robust C++ game engine
- An
"Operating System" for games - OpenSource - It's free !
- Multiplattform
- A
portability wrapper (unified APIs) - An abstraction layer
(simplified APIs) - A DX9 rendering engine
- An extensive
and most modern feature set - Flexible scripting: TCL, Python,
LUA, ...
Game
framework Mangalore
- Built
on top of Nebula - SQL driven game database
- 100% separated
data and logic - Flexible message system
- Type-Safe
attributes - Entity / Level subsystems
- Expandable through
user provided properties and manager classes - Bullet proof
loading / saving of game state out of the box - Speed up game
development - Proven stability and performance. Already used in
20+ shipped
products - DAZU
WURDE NOCH "RASCALLI "GENOMMEN - Zusammen
ergab dies dann den NEBULA CLIENT hierzu
mehr:
R.A.S.C.A.L.L.I.
About Rascalli
Rascalli is a research project initiated by the Austrian
Research
Institute for Artificial Intelligence (OFAI) in Vienna and
funded by the
European Union. Led by OFAI, a consortium of
international partners
works on the development of Responsive
Artificial Situated Cognitive
Agents Living and Learning on the
Internet (R.A.S.C.A.L.L.I.).
Radon
Labs and the Nebula Client
Radon
Labs' contribution to Rascalli consists of the so-called "Nebula
Client"
(NC), a stand-alone Windows application which serves two
purposes:
-
Provide an interface to the actual
user with the help of a 3D animated
character who offers a much more
"human" interface -
the NC serves as an interface to the
various components of Rascalli: the
Platform, developed by OFAI and
the MaryServer by DFKI for speech
synthesis
Usage
The NC
features a scene rendered in 3D real-time which shows the Agent –
or Rascallo, a male or female Agent – sitting in a chair. The user can
input
questions and comments as text. These are then sent to the OFAI
Platform.
This request is processed and a file in Behaviour Markup
Language
(BML) is sent back to the Client with instructions which
animations
to play in which order, e.g. point gestures or a gaze. This
takes
care of the animation of the Agent. Another request is sent to the
MaryServer which answers with a Wave file consisting of synthesized
speech
and timing information telling the Client how long to play Wave.
The Agent’s answer consists of text output accompanied by speech
and
animation to give the user a lively impression as if he is
engaged in a
conversation. The Agent may either give an answer which
contains the
information the user requested or refer to a weblink
(URL) which
contains further information. This could be any source
on the WWW to
contain such information like Wikipedia, IMDB or NNDB.
By clicking on
the link the user is taken to the respective
website.
Two buttons in the user interface allow the user
to give the Agent
positive or negative feedback to praise and
reprimand him respectively.
This is used to train the Agent and make
him remember which of his
answers were helpful to the user. A
profile of the Agent is stored on
the OFAI platform server so the
Agents information is stored after the
user logs out.
The use of Nebula
Rascalli benefited Radon Labs' game development as it provided some
valuable testing grounds for the use of the Nebula Engine. Some of
the
use cases were:
- Use of a complex
facial rig - Simultaneous blending of multiple animation clips
- Use
of lip animation synchronous to speech output
"Rascalli" gilt es allerdings noch abzuklären ob es sich hierbei auch um
Open Source handelt und wir eine freie Lizenz bekommen. Sollte dies
nicht der Fall sein müssen wir uns um passenden Ersatz umsehen. Dies
würde ich allerdings Euch Fachmännern überlassen. mein Bereich ist wie
schon erwähnt eher der Grafische. Gruss Andy
Hier gleich noch
die LINKS zu den Anbietern:
RASCALLI hier
klicken
NEBULA hier klicken
Anbei möchte ich noch
einmal die Radon Labs zitieren. Fogender Text sollte uns als Motivation
dienlich sein. Auch Radon hat so begonnen wie wir es vorhaben.
Passion For Games
Radon Labs
was founded by game enthusiasts. To the founders Passion
For
Games was not just an empty formula, it was part of our life.
Everyone
at Radon Labs share this same Passion For Games with our
founders. Be it on PC or console, NDS or XBox360, online or offline,
adventure,
shooter or RTS - or as LARP, pen 'n' paper, trading cards or
board
games - Passion For Games is an important aspect for all of
us - in our work and our private lives.
Noch ein Link hier :
Weitere
Anmerkung zur 3D Bearbeitung
Tja und schon sind wir beim Thema "Irrlicht Engine" Irrlicht wäre die alternative zu Nebula. Sie ist auch open source und bietet sehr gute Möglichkeiten und Technik, eine gute Comunity und viele gute Tools und Tutorials. Das ganze Drum Herum ist viel offener und auch freundlicher gestaltet als es bei Nebula der Fall ist. was mich bei Nebula 3 wirklich ärgert ist die Tatsache, dass die Programmierer und Code writer so von sich und Ihrer Leistung eingenommen sind, dass Sie sogar so arogant sind und es noch nicht mal mehr auf die Reihe bekommen eine richtige Download.EXE Datei für die komplette Engine an zu bieten. Hier muss man sich in mühseeliger Arbeit alle Codes und alles Zubehör selbst raus suchen und ich kann Euch sagen, als jemand der mit einer Game Engine wenig am Hut hat weil er in anderen Bereichen des Game Design zuhause ist..tut man sich extrem schwer überhaupt eine funktionierende Engine gedownloadet zu bekommen, weil man gar nicht versteht was man nun überhaupt zu machen hat. Das ist echt richtig SCH...!!! Die Engine kann noch so gut sein aber was soll das? das ist echt sehr ärgerlich.
Bei Irrlicht hingegen alles schön zu einem Download verpackt mit Engine Tutorials und verschiedenen Tools. So gehört sich das.
Ich lade mir jetzt die Irrlicht Engine herunter und werde mich mit Ihr vertraut machen, zumal man Nebula Codes auch inj der Irrlicht Engine verarbeiten kann und die Engines kompatiebel sind..genial.
Zu diesem Thema fallen
mir auf einen Schlag zwei äusserst gute Programme ein.
-Blender
-Autodesk
3ds Max
Beide Programme sind sehr gut und relativ einfach in
der Bedienung. Mit beiden werden sehr schöne Resultate erreicht.
Was
mir im Moment Kopfzerbrechen bereitet ist die Tatsache, dass 3ds Max ein
kostenpfligtiges Programm ist und es somit ausscheiden wird. Bitte sagt
es mir wenn ich mich teusche. Falls es aber so ist wäre Blender
sicherlich die Beste Alternative.Irrlicht ENGINE bitte klicken